Altea: Compromís pide al gobierno local que apoye iniciativas dirigidas a asegurar la alimentación correcta y diaria de los menores.

 

 

NOTA DE PREMSA DE COMPROMÍS PER ALTEA

(Altea, 25-06-2014)

Compromís demana al govern local que done suport a iniciatives dirigides a assegurar l’alimentació correcta i diària dels menors.

La primera iniciativa, demana al Ministeri d’Hisenda que reconega l’exempció fiscal a efectes de l’IVA per als serveis d’atenció infantil en horari extraescolar, com per exemple els menjadors dels col·legis- que ara paguen entre el 10% i el 21% i està sent objecte d’una investigació per part de la Comissió Europea que considera este gravamen contrari a la normativa comunitària.

En segon lloc, proposen la modificació de les actuals beques de menjador escolar de forma que donen cobertura també durant els mesos de juny i setembre que ara no s’inclouen en les convocatòries anuals de la Conselleria.

Estes mesures haurien de completar l’Ordre 14/2014 de la Conselleria de Benestar Social, que permetrà subvencionar l’escola d’estiu a xiquets i xiquetes de famílies en risc d’exclusió, cosa que fins ara havia fet la Regidoria de Benestar Social.

Des de Compromís consideren que s’haurien de destinar els recursos que s’estalviaran si s’obtenen les ajudes a ampliar el nombre de beneficiaris ja que, inexplicablement, en l’Ordre de Conselleria no s’inclouen els de menors víctimes de violència de gènere, els que conviuen amb famílies educadores, o els que tenen necessitats especials.

Per a Compromís és urgent que s’aproven mesures com estes per fer front a les situacions de pobresa infantil que s’han incrementat de manera dramàtica també al nostre territori. És important que els ajuntaments, com a l’administració més pròxima que ha de donar resposta a les necessitats de la ciutadania, exigisca a les autoritats competents que les aplique. Per això, el grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Altea demanarà el suport de la resta de la corporació per elevar estes demandes als governs Central i de la Generalitat.


 

NOTA DE PRENSA DE COMPROMÍS PER ALTEA

(Altea, 25-06-2014)

Compromís pide al gobierno local que apoye iniciativas dirigidas a asegurar la alimentación correcta y diaria de los menores.

La primera iniciativa, pide al Ministerio de Hacienda que reconozca la exención fiscal a efectos del IVA para los servicios de atención infantil en horario extraescolar, como por ejemplo los comedores escolares – que ahora pagan entre el 10% y el 21% y está siendo objeto de una investigación por parte de la Comisión Europea que considera este gravamen contrario a la normativa comunitaria.

En segundo lugar proponen la modificación de las actuales becas de comedor escolar de forma que den cobertura también durante los meses de junio y septiembre que ahora no se incluyen en las convocatorias anuales de la Conselleria.

Estas medidas deberían completarse con la Orden 14/2014 de la Conselleria de Bienestar Social, que permitirá subvencionar la escuela de verano en niños y niñas de familias en riesgo de exclusión, lo que hasta ahora había hecho la Concejalía de Bienestar Social.

Desde Compromís consideran que se deberían destinar los recursos que se ahorrarán si obtienen las ayudas a ampliar el número de beneficiarios ya que, inexplicablemente, en la Orden de Conselleria no incluyen los de menores víctimas de violencia de género, los que conviven con familias educadoras, o los que tienen necesidades especiales.

Para Compromís es urgente que se aprueben medidas como éstas para hacer frente a las situaciones de pobreza infantil que se han incrementado de manera dramática también en nuestro territorio. Es importante que los ayuntamientos, como la administración más próxima que debe dar respuesta a las necesidades de la ciudadanía, exijan a las autoridades competentes que las aplique. Por ello, el grupo municipal de Compromís en el Ayuntamiento de Altea pedirá el apoyo del resto de la corporación para elevar estas demandas al gobierno Central y de la Generalitat.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s